Tisdagen är till ända

Nu börjar tisdagen gå mot sitt slut eller om man ska vara helt politiskt korrekt det har den redan eftersom att klockan är efter 24.00.
Jag har ikväll hunnit efter jobbet vara en sväng till gymmet det blec inget avancerad träning utan blev bara en genomkörare på magen och en kort sejour med boxning. Formen känns riktigt bra och jag tror att jag ska köra ett pass i morgonbitti också. det skulle vara skönt.

Middagen i dag blev köttfärs med bönor inte direkt någon smak sensation men innehöll bra med proteiner.  Lunchen däremot det var en riktig höjdare och bestod av älgkött och bönor. Bönor kommer till stor del vara en del av min föda en tid framöver. Bönor innehåller bra med proteiner, lite fett och nyttiga vitaminer.

Nu kommer ett litet recept tips som jag idag åt till dessert efter middagen.
Jag tog lätt kesella 1 burk och blandade det med hallon som jag hade tinat från frysen. I detta kan man om man vill blanda i tillexempel solroskärnor eller valnötter. Om man vill lyxa till det rejält kan man servera det med konserverade persikor. Mycket gott och nyttig dessert. Det kommer senare att komma ett lite enklare vardagsrecept med kesella men den karamellen ska vi suga på till en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hmmm. bönor alltså. Jag gillar ju bönor. kankse får starta en böndiet. Detta måste vi språkas om live senare.



2008-07-16 @ 18:41:57
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0