Fin dag på sjön

Måndag morgon

Har nu lagt till lite bilder från helgen och äntligen har jag lagt upp en profilbild. Idag var det återigen dax att träffa Oskar klockan 06.30 för att köra ett tungt bröst program. Måste säga att det inte var någon form topp idag. Vikterna kändes tunga. Kankse inte så konstigt den tiden på morgonen. Det som kändes bäst var hantlarna. Har inte tränat något på kvällen utan ska vila lite under kvällen. Idag blev det en kanon bra middag som bestod av hemmagjord tonfisksallad. Lite kolhydrater och mycket protein. Nu ska vi fara ut en sväng och se om vi kan hitta något hus. Kolla och njut av bilderna.

Helgens prövningar

Under sommaren blir det inte så mycket pumpa på helgerna. Detta delvis för att gymmet inte har dom bästa öppettiderna under sommaren, stängt på lördagar och öppnar tre på söndagar. På helgerna får man alltså pumpa på annat håll.

Lördagen bjöd inte direkt på något pumpande, utan istället bjöd denna dag på en kort resa till Bjurholmskommun. Vi skulle hämta en bil till Linda så hon kan ratta runt på semestern. En jobbig men ändå rolig resa. Som började med tåg till vännas och sedan avslutades med en bil resa till på 30 mil. vi var hemma vid tre snåret på natten. Vi hann även med ett stopp hos pappa Arne som bjöd på fika.

På söndag sov vi länge kanske inte allt för konstigt med tanke på våran rase dagen innan. Vi bestämmde oss i allafall att åka och fiska samt grilla i stugan. Båda trodde att vädret skulle vara lite halv dåligt och hade med sig extra kläder, ack så vi hade fel. Jag satt hela dagen i bar överkropp (bilder kommer under dagen). Det var riktigt kul att fiska och det var rogivande och skönt. Linda fick en fin gädda och jag drog en hyffsad abborre. Det bästa med fiske turen var att jag fick ro båten. Detta är en sund träning som aktiverar hela överkroppen och ger en fin latisimus vilken är den stora rygg muskeln. På eftermiddagen dök Marie och John upp för att lägga lite proteiner på grillen och försöka dra någon fisk. Tyvärr och konstigt nog var fiskelyckan eftermiddagen inte lika bra trots att det vakade mycket. Kvällen avslutades med en filmkväll i Rutvik och lite pumping iron dessert. Havregryn, kokos, honung och lite smör som man steker och sedan serverar med bär och lite yoghurt. Mycket gott. Jag kan utlova bilder från helgen under dagen.

Early pumping

Torsdag hade jag en vilodag från gymmet. Försökte ändå att röra lite på mig men inte direkt något som jag vill skryta med. Hade planerat att träna efter jobbet men goda vännerslag och ungänge med min blivande hustru gick före. Vi var i rutvik och la lite kött på grillen. Grillade gris, jag brukar föredra nöt då det är mindre fett i nötkött man måste ju t¨änka på helheten. Jag bjöd min vänner på lite pumping iron godis dvs. lite naturgodis som torkad frukt och nötter.

Idag fredag blev det dock andra bullar med träningen redan tidigt på morgonen. Oskar och jag fattade på torsdagen ett gemensamt beslut att det var en god ide att ses på gymmet fredag morgon klockan kvart i 7 för att träna armar. Förövrigt är armar ett av de passen man mest ser fram emot då man ganska snabbt kan få bra resultat där. Vi körde tre tunga biceps övningar och tre tunga triceps övningar. Kändes bra men inte något klockrent pass formmässigt. Dan kan ju vara svårt att hitta formen klockan 7 på morgonen. Åt min vanliga pumping iron frukost innan jag körde idag. Det börjar bli en kändfrukost i valda kretsar. Efter blev det bara en banan och en gainomax. Sitter nu och väntar på att få äta någon lunch.

Träning i det fria

Denna onsdag var jag minst sagt trött på morgonen visste inte om jag var död eller levande när jag lämnade sängen. Det gjorde inte saken lättare att min princessa låg kvar och fortfarande utövde sin skönhetssömn. Hade igår en tanke på att kanske göre en repris att träna på morgonen men det var inte att tänka på.

Lunchen idag bjöd återigen på böner det är faktiskt inte så dumt som det låter utan det smakar faktiskt ganska trevligt. Jag kan faktiskt rekomendera att prova. Om ni nu får för er att prova börja i liten skala då det annars kan bli jobbigt i början. Slapp dock bönerna till middagen idag då det blev sushi. Jag tror inte att dom serverar bönor till sushi visserligen frågade jag inte på resturangen.

Innan jag skulle fara och dra gammelgäddan var jag på i mitt "andra hem", gymmet. Körde bröst idag eller som vi säger i branchen pectoralis. Förra veckan körde jag ned stång och för att variera blev det hantlar i veckan. Formen kändes hyffsad kanske inte optimal teknik men styrkan finns där.

När jag var färdig var det dax att fiska. Hade tidigare på dagen inhandlat ett spö och lite drag. Linda skulle inte vara med idag utan var och spelade bilbingo. Fiskepartners blec i stället våravapen dragare tjernqvist och karlsson från med crew. Jag "råkade" av misstag kasta upp mitt drag i ett träd. Vad gör man i en sådan knivig situation. Jo man för pumpa lite, bara att klättra upp och hänga tills grenen var kapad. Jobbogt det vill jag lova. Det var kul att träna i det fria eller hur man nu ska uttrycka sig.

Tisdagen är till ända

Nu börjar tisdagen gå mot sitt slut eller om man ska vara helt politiskt korrekt det har den redan eftersom att klockan är efter 24.00.
Jag har ikväll hunnit efter jobbet vara en sväng till gymmet det blec inget avancerad träning utan blev bara en genomkörare på magen och en kort sejour med boxning. Formen känns riktigt bra och jag tror att jag ska köra ett pass i morgonbitti också. det skulle vara skönt.

Middagen i dag blev köttfärs med bönor inte direkt någon smak sensation men innehöll bra med proteiner.  Lunchen däremot det var en riktig höjdare och bestod av älgkött och bönor. Bönor kommer till stor del vara en del av min föda en tid framöver. Bönor innehåller bra med proteiner, lite fett och nyttiga vitaminer.

Nu kommer ett litet recept tips som jag idag åt till dessert efter middagen.
Jag tog lätt kesella 1 burk och blandade det med hallon som jag hade tinat från frysen. I detta kan man om man vill blanda i tillexempel solroskärnor eller valnötter. Om man vill lyxa till det rejält kan man servera det med konserverade persikor. Mycket gott och nyttig dessert. Det kommer senare att komma ett lite enklare vardagsrecept med kesella men den karamellen ska vi suga på till en annan dag.

Tisdag morgon

Nu är det äntligen ny vecka och arbetet med min blogg kan fortskrida. Skulle ha uppdaterat bloggen i måndags men eftersom detta är en "träningsblogg" till största del även om livet i allmänhet också ska beröras. I alla fall var min träningsmängd inget att direkt skryta med i måndags utan den dagen gick mer i friluftslivet tecken. Var i goda vännerslag i kängsön och gjorde ett tappert försök att fånga fisk. Jag misslyckades dock medans andra både kan skryta med gädda, abborre samt mört.

Idag tisdag har jag redan varit på gymmet och pummet lite. Var med min gode vän Oskar som väldigt sällan eller aldrig bangar på att lyfta lite skrot eller ta en löpar runda. (Oskar kommer ni kanske att få lära känna lite mer senare).
Idag på morgonen körde vi ett rejält rygg pass. Vikterna och tekniken kändes bra. Speciellt bra kändes det på marklyft och frivändning. Får bara så jävla ont i händerna när man tränar rygg.

Ska försöka under eller under en snar framtid lägga in lite bilder och kanske det med lite tur kan komma en uppdatering till under dagen.

Nu börjar det!!!!

Från och med nu kommer alla som är intresserade och ointresserade att kunna följa denna stencoola blogg. Den kommer till största del att handla om träning samt goda och mindre goda kostråd (vissa råd har redan spridit sig bland vänner och bekanta).
Med lite tur kan det kanske även nämnas något om livet i allmänhet men det är inget som man ska hoppas på.

Välkommen till min nya blogg!